en singelkvinnas bekännelser

Manligt sällskap

Publicerad 2009-10-30 15:44:47 i dagligt,

Ja manligt sällskap e väl det som de flesta kvinnliga singlar längtar efter...Ja en dröm att äntligen hitta DEN RÄTTE! Men ja den drömmen blir oftast just bara en dröm ... eller vem vet? :)

Iallafall under tiden tills DEN RÄTTE kommer så måste man ju oxå ha sällskap! Någon som väntar på en när man kommer hem, värmer sängen åt en på kvällen så att den e varm när man ska lägga sig, någon som tittar på alla filmer med en och som alltid följer med en när man går ut... Nu tänker ni men om hon har en sådan redan varför säger hon att hon e singel! Ja, jo, visserligen e sällskapet av manligt kön, men inte mänskligt, det e min hund ja talar om! Min käre Akilles närmare bestämt på snart 2 år. Han har en del rutiner som faktiskt gynnar mej särskilt! Som exempelvis; 
 
-Varje kväll klockan 9 så reser han sej från vardagsrummet och går in och kryper ihop på min sida av sängen och somnar. När det e dags för mej att gå till sängs så föser jag undan honom och kryper ner i en varm o gosig säng...

-Han e morgontrött! Han reser sej inte ur sängen frivilligt på morgonen utan man måste dra ut honom på morgonpromenad. Detta e till stor fördel de dagar då man vill sova länge...

-Han drar ut mej åtminstone 3 ggr per dag vilket förhindrar att jag blir stor som ett hus, vilket jag borde vara vid det här laget med all choklad jag äter! Desstutom får han mej ut i skogen, dit skulle jag aldrig komma annars, fast nu älskar jag det även om jag åker för hans skull!

- När huset e tomt o inga barn e där så möter han mej så glatt när jag kommer hem! Och så följer han efter en hela tiden så ensam kan man inte känna sej...

-På kvällarna så kryper han upp tätt bredvid mej i soffan och så tittar vi på film tillsammans.... Mysigt!

Ja han e mysig min hund! En riktig myshund som tycker om att ta det lugnt... Nästan så man kan skriva vad ska man med en karl till då?! Ja, fast riktigt manligt sällskap saknas oxå! Man kan inte jämföra en hund med en karl... även om en del tycker det... hahaha  

Så detta bör väl vara en singelkvinnas första överlevnadsråd: Skaffa en hund som sällskap! Så att du inte drar hem vem som helst för att inte vara ensam, vilket händer en del, dock inte mej! 

                                                 

Nu har ni sett mitt manliga sällskap! Man vem vet kanske längre fram kommer det andra bilder på mänskligt manligt sällskap....

Kommentarer

Postat av: edita

Publicerad 2011-05-04 22:49:15

Så fin han är saknar honom så mycket <3

Postat av: edita

Publicerad 2011-05-04 22:50:03

Så fin han är saknar honom så mycket <3

Postat av: Nettan

Publicerad 2011-05-06 12:23:32

Jag med :(. Men har det bra!! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en stolt mamma till tre underbara barn, Dani, Natha och Nicke, och bor nu i Norrköping. Min partner Richard är från Skottland och jobbar utomlands. Jag älskar att resa, träna, laga mat och umgås. Och Äta choklad o blanda drinkar....Fast det allra bästa jag vet är dock att mysa med mina älsklingar! Efter flera år utomlands har jag landat i Norrköping och arbetar på Ektorpsskolan, stans bästa skola förstås :),där jag undervisar i Spanska och Engelska. Det blev lärare av mig till slut, vilket jag inte hade tänkt när jag började plugga till Socionom :) Älskar dock mitt yrkesval, jag har världens bästa jobb brukar jag säga :) Namnvalet på min blogg är från den tiden då jag var nyskild och singel vilket jag inte är nu...men namnet får vara kvar ändå :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela