en singelkvinnas bekännelser

A girl´s best friend

Publicerad 2012-04-29 14:26:02 i dagligt,

e CHOKLAD!!! <3
(and not diamonds)
finns alltid när du vill ha det (i motsats till killar hihihi)
och får dig alltid på gott humör (underbaaaaart!)
och finns i massor av olika smaker
och man byta när man vill (hihihihi)
I affären hittade jag dessa kakor och tänkte WOW dessa måste jag prova! Jag blev inte besviken! Faktiskt glatt överraskad av att varje kaka vart inslagen enskilt. Gjorde att det kändes lite extra lyxigt och dessutom underlättar det när man vill ta med sig något gott i handväskan eller fickan..
En sak som irriterar mig nåt så fruktansvärt är dock det nya modet överallt MED ATT SKRIVA UT ANTAL KALORIER överallt. Förutsätter tillverkaran att alla är intresserade av det och att alla räknar kalorier vareviga dag?? Snälla nån kan de sluta upp med denna tråkiga och töntiga grej!
Ok det kan vara bra ibland om man tänker att det är till för att man ska få något slags uppvaknande; Ät INTE mig jag har massor av kalorier, men ärligt, vem tänker så??
Bara för att du ser antal kalorier äter du inte kakan då? Nä aldrig i livet! Vill man äta så äter man väl ändå!!!! Eller ska man tänka; Oj vad lite kalorier jag kan äta flera? (finns det sådan choklad??)  I vilket fall som helst så är det totalt onödigt ur min synpunkt!
Ät vad ni vill tjejer och rör mycket på er!!! Satsa på daglig motion, cykel och promenad och så 2-3 träningspass i veckan, då mår kroppen bra! Och så får man inte glömma att äta varierat och regelbundet....
OCH GLÖM INTE KÖPA OVAN KAKA OXÅ ;) hihihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en stolt mamma till tre underbara barn, Dani, Natha och Nicke, och bor nu i Norrköping. Min partner Richard är från Skottland och jobbar utomlands. Jag älskar att resa, träna, laga mat och umgås. Och Äta choklad o blanda drinkar....Fast det allra bästa jag vet är dock att mysa med mina älsklingar! Efter flera år utomlands har jag landat i Norrköping och arbetar på Ektorpsskolan, stans bästa skola förstås :),där jag undervisar i Spanska och Engelska. Det blev lärare av mig till slut, vilket jag inte hade tänkt när jag började plugga till Socionom :) Älskar dock mitt yrkesval, jag har världens bästa jobb brukar jag säga :) Namnvalet på min blogg är från den tiden då jag var nyskild och singel vilket jag inte är nu...men namnet får vara kvar ändå :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela