en singelkvinnas bekännelser

Hihihi min mamma!

Publicerad 2012-04-30 00:30:30 i dagligt,


<3 Med mamma och pappa <3


Det här mejlet kom från mamma idag <3:
Hej Jeanette
jag har i dagarna bakat "mina smaskiga bullar med fyllning" och skickar receptet till dig därför att när du kommer ner till mig så är bullarna uppätna!
Ha det gott och bra och med kramar från mammi
Hej Jeanette
jag har i dagarna bakat "mina smaskiga bullar med fyllning" och skickar receptet till dig därför att när du kommer ner till mig så är bullarna uppätna!
Ha det gott och bra och med kramar från mammi
Visst e min mamma söööööt!
Här lägger jag också upp bullreceptet!
Mina fyllda bullar:
24 st
6 dl vetemjöl
1 ägg till pensling av bullarna och gärna pärlsocker att strö över
3 msk socker
150g Smör eller margarin
25 g Jäst
2dl Kall mjölk
Bullformar
250 grader ca 8 minuter
Blanda mjöl och socker i degbunken
Skär fettet i skivor, lägg dessa ovanpå och finfördela dem i mjölet med fingertopparna
Rör ut jästen i mjölken och häll den över mjölblandningen
Arbeta degen seg och smidig
Ta upp degen på lätt mjölat bakbord
Kavla ut degen till en rektangulär kaka ca 30x40cm
Skär den i jämna fyrkanter och lägg en klick fyllning på varje
Vik upp snibbarna(hörnen) mot mitten och lägg bullarna i bullformar
Låt bröden jäsa till sin dubbla storlek, ca 60 min
Pensla med ett uppvispat ägg och strö pärlsocker över
Fyllning:
Ca 2dl äppelmos
eller 150g mandelmassa

eller
100g smör
1½dl socker
2-3 matskedar kanel

eller
100g smör
1½ - 2dl socker
1 - 2dl sötmandel
Bara dags att baka bullar då!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en stolt mamma till tre underbara barn, Dani, Natha och Nicke, och bor nu i Norrköping. Min partner Richard är från Skottland och jobbar utomlands. Jag älskar att resa, träna, laga mat och umgås. Och Äta choklad o blanda drinkar....Fast det allra bästa jag vet är dock att mysa med mina älsklingar! Efter flera år utomlands har jag landat i Norrköping och arbetar på Ektorpsskolan, stans bästa skola förstås :),där jag undervisar i Spanska och Engelska. Det blev lärare av mig till slut, vilket jag inte hade tänkt när jag började plugga till Socionom :) Älskar dock mitt yrkesval, jag har världens bästa jobb brukar jag säga :) Namnvalet på min blogg är från den tiden då jag var nyskild och singel vilket jag inte är nu...men namnet får vara kvar ändå :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela