en singelkvinnas bekännelser

utbildning

Publicerad 2012-05-30 22:08:16 i dagligt,

Idag pratade jag i skolan med eleverna om vikten av utbildning. Utbildning är viktigt både för killar och tjejer men också hur viktigt det är att fortsätta utbilda sig genom hela livet! Inte bara sluta för att man tänker, nu räcker det, jag har slutat gymnasiet eller univeristetet. Att fortsätta utbilda sig är en resa som fortsätter genom hela livet :D
Naturligtvis kommer det uppehåll ibland, som ex när man är gift och har fått barn. Så länge barnen är små så behövs ju mamma ( och pappa!) mera hemma, men när barnen börjat skolan så är det dags för mamma att fortsätta med andra saker också. Kanske lite studier eller börja arbeta så smått lite grann under tiden barnen är i skolan...
Även Jesus ville att vi skulle förstå vikten av utbildning! När han är hemma hos Marta och Maria (Lukas 10:39) och Marta blir lite irriterad på Maria för hon vill sitta vid Jesu fötter och lyssna på hans ord och undervisning. Jesus förmanar då Marta och menar att Maria valt det som vart viktigt, hans undervisning.
Jag menar inte att man alla ska utbilda sig på högskolan om man inte vill det, men bibelstudium är ju också ett sätt att vidarutbilda sig! Att arbeta som voluntär någonstans är också ett sätt att berika tillvaron ytterligare, att tjäna andra är också att lära!



Vill bara avsluta med en bild på min underbara och älskade son som jag fick idag! <3


Visst är han söt! Min stora pojke! <3 <3 <3
Klockan köpte jag till honom för han tyckte så mycket om den klockan Carmelo gav till mig så han ville ha en likadan! Jag går ju alltså omkring med en herrklocka hela tiden men den påminner ju mig om Carmelo hela tiden! (Man skojar med mig och säger att nu har Carmelo satt handklovar på mig eftersom jag har hans klocka på ena armen och armbandet med hjärtat jag fick till alla hjärtans dag på andra handen... <3 hihihi)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en stolt mamma till tre underbara barn, Dani, Natha och Nicke, och bor nu i Norrköping. Min partner Richard är från Skottland och jobbar utomlands. Jag älskar att resa, träna, laga mat och umgås. Och Äta choklad o blanda drinkar....Fast det allra bästa jag vet är dock att mysa med mina älsklingar! Efter flera år utomlands har jag landat i Norrköping och arbetar på Ektorpsskolan, stans bästa skola förstås :),där jag undervisar i Spanska och Engelska. Det blev lärare av mig till slut, vilket jag inte hade tänkt när jag började plugga till Socionom :) Älskar dock mitt yrkesval, jag har världens bästa jobb brukar jag säga :) Namnvalet på min blogg är från den tiden då jag var nyskild och singel vilket jag inte är nu...men namnet får vara kvar ändå :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela