en singelkvinnas bekännelser

Chocolate cake with coco flakes cream on the top

Publicerad 2013-08-21 23:08:00 i Recept, dagligt,

 
 
3 eggs
180 gr granulated sugar
150 gr butter
8 tbs cocoa powder
1 tsp vanilla sugar
150 gr flour 
 
  • preheat the oven to 200 degrees C.
  • Melt the butter in a sauce pan an leave it cooling down.
  • Mix egg and sugar in a bowl, adding the other ingredients, finalizing with the melted butter
  • Spread out the mixture in a baking tin (20X30, prebuttered) and bake it for 12 min.
  • Meanwhile start preparing the coco flakes cream
175 gr coco flakes
7 tbs cream
50 gr butter
4 tbs syrap
4 tbs granulated sugar
  • Melt the butter in a small sauce pan adding all the ingedients, stirring frequently. As it thickens turn the heat of and leave it waiting for the cake ( should be 12 min in the oven!!)
  • Spread the cream on the cake and bake it (in the oven...) for 10 additional minutes.
  • Take it out an leave it for cooling down. Serve!!!
                                                                                                   ENJOOOOOOOY :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en stolt mamma till tre underbara barn, Dani, Natha och Nicke, och bor nu i Norrköping. Min partner Richard är från Skottland och jobbar utomlands. Jag älskar att resa, träna, laga mat och umgås. Och Äta choklad o blanda drinkar....Fast det allra bästa jag vet är dock att mysa med mina älsklingar! Efter flera år utomlands har jag landat i Norrköping och arbetar på Ektorpsskolan, stans bästa skola förstås :),där jag undervisar i Spanska och Engelska. Det blev lärare av mig till slut, vilket jag inte hade tänkt när jag började plugga till Socionom :) Älskar dock mitt yrkesval, jag har världens bästa jobb brukar jag säga :) Namnvalet på min blogg är från den tiden då jag var nyskild och singel vilket jag inte är nu...men namnet får vara kvar ändå :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela