en singelkvinnas bekännelser

Bilen

Publicerad 2009-10-29 18:17:46 i dagligt,

Jag kom tillbaka levande från övningskörningen men INTE bilen....Den fick vi lämna på verkstaden! Fast det var inte min dotters fel. Rören till bromsvätskan hade rostat sönder och naturligtvis på det sämsta stället - under tanken. Vill inte veta vad det ska kosta mej......

...men som tur e så har jag världens bästa bilmekaniker! Han e trevlig och fixar allt på bilen utan problem o framför allt : Han kör med avbetalning :) ... o man betalar när man kan (under förutsättning att man betalar!). Igår gjorde jag sista betalningen på sommardäcken .... Hann ju iallafall betala dom innan jag bytte till vinterdäcken hahaha!

När jag åkte till verkstaden idag hade jag med mej min mellandotter, vi hade ju övningskört.  När han såg henne blev leendet ännu större och fastnade vid öronen och blicken vek inte från henne fastän han pratade med mej...Ja, ja vet att min dotter e väldigt vacker... Numera när jag går med henne på stan så vänder sig alla killar om och bara stirrar! Önskade att jag kunde säga att det var mej de tittade på (!) men nä det e på min vackra Nathalie!  Iallafall så e det nog tack vare henne han lova göra jobbet, för han ville verkligen inte göra det,
världens jobb sa han... Men nu har han lovat!




Här är hon, mammas prinsessa!
Men ni ska veta att jag har två till, en lika vacker tjej och en kille! Bilder på de kommer senare


Kommentarer

Postat av: Daniella

Publicerad 2009-10-29 19:12:46

ren otur att din bil pajja då!

Jag tror faktiskt att mekaniken skulle ha lovat fixa din bil även om Nathalie inte var där!



puss :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en stolt mamma till tre underbara barn, Dani, Natha och Nicke, och bor nu i Norrköping. Min partner Richard är från Skottland och jobbar utomlands. Jag älskar att resa, träna, laga mat och umgås. Och Äta choklad o blanda drinkar....Fast det allra bästa jag vet är dock att mysa med mina älsklingar! Efter flera år utomlands har jag landat i Norrköping och arbetar på Ektorpsskolan, stans bästa skola förstås :),där jag undervisar i Spanska och Engelska. Det blev lärare av mig till slut, vilket jag inte hade tänkt när jag började plugga till Socionom :) Älskar dock mitt yrkesval, jag har världens bästa jobb brukar jag säga :) Namnvalet på min blogg är från den tiden då jag var nyskild och singel vilket jag inte är nu...men namnet får vara kvar ändå :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela